
Spis treści
Strategia Synbiotic
Niemiecki Synbiotic, holding związany z CBD, pragnie rozpocząć częściową dywersyfikację. Ma zajmować się wszystkimi składnikami z rośliny konopi. Planowane są również inne przejęcia i wzrost przychodów, mimo kryzysu.
Zobacz również nasze poradniki:
- Czy CBD może pomóc w walce z bólami stawów i mięśni?
- Zdrowa żywność z dodatkiem konopi – zregeneruj swój organizm!
Prawo dla CBD ciągle zmienne
Na rynek CBD wpływa zarówno prawodawstwo krajowe, jak i europejskie. Dla niemieckiego przedsiębiorstwa (jak i całej branży w Niemczech) ostatni wyrok sądu Sądu Administracyjnego w Berlinie był niekorzystny. Żywności zawierającej kanabidiol (CBD) nie można wprowadzić na rynek bez testów.
Mleko z nasion konopi początkiem zmian
Holding przejął niemieckie przedsiębiorstwo The Hempany razem z marką mleka, Hemi. Synbiotic wskazuje chęć konkurowania z mlekiem owsianym Oatly. Hemi może być dostępne w niemieckich placówkach Rossmanna i Alnatury nawet od kwietnia.
Plany Synbiotic na ten rok
Synbiotic planuje wzrost przychodów ze sprzedaży o 50% w tym roku. W tym roku Synbiotic ma przejąć kolejne firmy. Ponadto oprócz roślin konopi przedsiębiorstwo będzie poszukiwać alternatywnych roślin zawierających kannabinoidy. Chodzi między innymi o chmiel, kakao czy korzeń lukrecji.
Od zera do milionów euro
Przedsiębiorstwo powstało z połączenia m.in. Social Chain Group (należące do członka rady nadzorczej Herthy Berlin, Georga Koflera), Solidmind (sprzedaż olei CBD) czy Compass Pathways (sprzedaż i dystrybucja grzybów halucynogennych). Przedsiębiorstwa te jako samodzielne twory nie były wysoko wyceniane przez rynek.
Sprawdź opinie o sklepach CBD:
2,2 miliona euro za mleko konopne
Synbiotic zapłacił początkowo 550 tysięcy euro za ok. 25% udziałów w The Hempany. W najbliższych miesiącach Synbiotic będzie miał możliwość zwiększenia udziału do ponad 75%. Koszt tego przejęcia szacuje się na nawet 2,2 miliona euro.
Mleko konopne poza prawem
Co ważne dla celów holdingu, mleko wyprodukowane z nasion konopi nie zawiera żadnych odurzających składników i dlatego nie podlega tzw. przepisom dotyczącym nowej żywności (novel food). Synbiotic uniknie więc niejasnych ram prawnych i niechęci dużych sieci sklepów.